حکاکی روی شیشه با دستگاه لیزر

انواع شیشه‌هایی که برای حکاکی با دستگاه لیزر مناسب هستند
ظروف شیشه‌ای
قالب‌های شیشه ای
شیشه فشرده
شیشه شناور
ورقه‌های شیشه ای
کریستال
آینه
شیشه پنجره
آینه های مخروطی و لیوان گرد
لیوان، گیلاسی
بطری

 دستگاه‌های لیزر جهت ایجاد حکاکی بر روی انواع  شیشه مناسب و پرکاربرد می‌باشند. با استفاده از دستگاه برش لیزری می‌توان طرح های مات بسیار زیبایی را بر روی شیشه  اجرا نمود. خطوطی زیبا و  با جزییات فروان را به خوبی می‌توان روی انواع شیشه به عنوان عکس، حروف یا لوگو حک و ثبت کرد. با استفاده از دستگاه لیزر می توان به راحتی انواع یادبود وهدایا را  برای میهمانی‌های خانوادگی و یا حتی گردهمایی‌های علمی و صنعتی تهیه کرد. همچنین با دستگاه‌های حکاکی لیزر می توان به زیبایی شیشه های بطری  نوشیدنی داخل یخچال را با هر طرحی حکاکی کرده و مخصوص خود کرد. در واقع حکاکی بر روی شیشه هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

پاک کردن تاتو توسط لیزر چگونه است؟

امروزه  استفاده از لیزر برای مقاصد مختلف کار افراد را ساده تر و آسان تر کرده است. استفاده از دستگاه لیزر برای پاک کردن تاتو یکی از این موارد است.  پاک کردن تاتو با لیزر یک روش موثر برای این کار محسوب می شود.  به خاطر فرایند ساده ای که دارد افراد پرمشغله می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در این شرایط، انرژی لیزر بر روی نقطه مورد نظر متمرکز می شود تا بتواند رنگدانه ها و رنگ های تاتو را بشکند.  لیزر می تواند طیف وسیعی از رنگ های به کار رفته در تاتو را پاک کند.  این لیزرها از طول موج های مختلف نور برای برداشتن رنگ های تیره، روشن و  سایر موارد استفاده می کنند. برای شکستن رنگدانه های موجود در تاتو تنها چند ثانیه زمان نیاز خواهد بود. همین امر به شما اجازه می دهد فرآیند پاک کردن تاتو را در مدت زمان کوتاهی کامل کنید.  معمولا لیزر به لایه های عمیق تر پوست نفوذ نمی کند. به همین خاطر، زخمی شدن پوست بسیار نادر است و درمان آن به راحتی انجام می شود. یک تاتوی متوسط را می توان در ۳ تا ۱۰ جلسه درمانی به طور کامل از بین برد. تعداد  جلسات درمانی به سن، رنگ، کیفیت جوهر و تکنیکی که برای ایجاد تاتو استفاده شده است بستگی دارد.
پاک کردن انواع مختلف تاتو
لیزر به  افراد کمک می کند طیف وسیعی از تاتوهای خود را برای همیشه پاک کنند. معمولا انواع مختلف تاتوهای زیر از طریق لیزر پاکسازی می شود:
نام و اعداد: نام و اعدادی که بر روی بدن نوشته شده اند.
حلقه: سمبل ها، کلمات،بندهایی که زیر حلقه یا جواهرات پوشیده می شود.
طراحی ها: قلب، کاراکتر، حیوانات، گل ها؛ آثار هنری
آثار هنری بزرگ
بخشی از تاتو: می توان تنها بخشی از یک تاتوی بزرگ را با لیزر پاک کرد.
عوارض جانبی اندک:
پاک کردن تاتو با لیزر یک روش اسان و امن محسوب می شود.  معمولا روزانه هزاران نفر از این روش برای پاک کردن تاتوهای خود استفاده می کنند. با کمک فناوری های امروزی، می توان جوهر به کار رفته در تاتو را با کمترین عارضه جانبی هدف قرار داد. انرژی لیزر از لایه بالایی پوست عبور می کند تا به رنگدانه های موجود در آن برسد.  به ندرت پوست شکسته می شود. اما باید به خاطر داشته باشید که در برخی از موارد پوست متورم شده و دچار حساسیت می گردد. برای راحتی افراد در برخی از موارد از سیستم های سرمایشی با فناوری بالا استفاده می شود تا پوست قبل از پاک کردن تاتو با لیزر بی حس گردد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم، پاکسازی تاتو با لیزر نیازمند نفوذ آن به لایه های عمیق تر پوست نیست. به همین خاطر درد حاصل از آن  کمتر  خواهد بود.

دستگاه های برش لیزری فلزات

خدمات برش لیزری فلزات پرسناژ لیزر
ماشین های برش لیزری پرسناژ می توانند با فناوری لیزری پالس مجهز شوند که به افراد اجازه می دهد برش دقیقی از ورقه های فلزی را انجام دهند. فلزاتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد در برگیرنده فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و فولاد است.
دنبالگر ارتفاع متمرکز خودکار توسط ماشین برش لیزری  توسعه یافته است و یکی از کلیدی ترین عناصر برای برش نوری فلزات است. نازل برش  توسط یک سنسور خازن و موتور محور Z کنترل می شود. شکاف بین فلزی که قرار است برش لیزری داده شود و نازل برش را می توان  تا زمانی که پرتو مطلوب حاصل گردد تنظیم کرد. وقتی فرآیند لیزر برش آغاز می شود، دنبالگر ارتفاع، سطح فلز را پیگیری می کند و نازل را در محور Z تنطیم می نماید تا بتواند یک نقطه کانونی ثابت را به هنگام برش ایجاد کند.
میز برش لیزری استفاده شده در انواع دستگاه های برش لیزری فلزات از گریدهای محکم و با دوام ساخته شده است که تماس سطح با قسمت پایینی فلزات را به حداقل می رساند. فایل سراشیبی  که گرید را می سازد  در یک رایانه ذخیره شده است.  قابلیت های پیشرفته برش فلزات در نرم افزار لیزر برش به افراد اجازه می دهد کنترل دقیق و کاملی بر روی فرایند برش لیزری داشته باشند.
تاخیر ساکن دستگاه لیزر برش شما را مطمئن می سازد که نفوذ لیزر به فلز  قبل از برش به خوبی انجام شده است.  فشار هوا در نازل را می توان  تنظیم کرد .
فرکانس مدولاسیون لیزر را می توان از ۵۰۰ تا ۵۰۰۰۰ هرتز تنظیم کرد تا به یک برش عاری از تفاله دست یافت . این امر نیاز به فرایندهای  ثانویه را از بین می برد.
صرفه جویی در زمان با ماشین های لیزر برش پرسناژ
برش لیزری فلزات
فشار بالا به گازهایی همچون اکسیژن یا نیتروژن کمک می کند از طریق نازل برش فلزی تزریق شود. نتیجه اینکار ایجاد یک لبه عاری از تفاله و اسیب است و فرایندهای ثانویه بر روی  فلز برش داده شده را کمتر می کند.
هزینه اجرا و نگهداری کمتر با بهره گیری از خدمات برش لیزری
 برش با استفاده از دستگاه برش لیزر یک فرآیند بدون تماس است که هزینه های بالای جایگزینی قالب ها و سایر موارد را تا حد زیادی کاهش می دهد. دستگاه های برش فلزات می تواند  شکل بسیار نازکی از فلزات را برش دهد.kerf پرتو ۰٫۰۰۴ اینچ باعث می شود امکان برش  طرح های پیچیده بر روی فلزات وجود داشته باشد.

دستگاه برش لیزری آلومینیوم

کاربرد های برش لیزری آلومینیوم و آشنایی با دستگاه های برش لیزری آلومنیوم
بیشتر شرکت ها در مورد برش ورقه های آلومینیوم مشکل دارند زیرا برش آن کمی دشوار است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از:
گاز کمکی:
 بیشتر شرکت هایی که خدمات برش را ارائه می دهند تنها از گاز اکسیژن استفاده می کنند. این موضوع بدین معناست که آنها نمی توانند آلومینیوم را با دقت کافی برش دهند زیرا گاز نیتروژن باید مورد استفاده قرار گیرد تا برش قابل قبولی فراهم شود. برش با گاز نیتروژن  بسیار پرهزینه است. ما از سیستم تولید کننده گاز نیتروژن استفاده می کنیم که باعث ایجاد برش دقیق تری در ورقه های آلومینیومی می شود.
برآمدگی:
از آنجایی که آلومینیوم نسبت به فولاد ضد زنگ و سایر فلزات نرم تر است، به هنگام برش دردسرساز خواهد شد. با اینحال، افرادی که در زمینه برش لیزری تجربه کافی را دارند  از تنظیمات پیشرفته تری  برای کنترل سرعت، فشار گاز و تمرکز لیزر استفاده می کنند تا برش قابل قبولی ایجاد شود.
مواد انعکاسی:
برخی از شرکت های برش لیزری در مورد برش ورقه های آلومینیوم مردد هستند زیرا این فلز ممکن است به دستگاه آسیب وارد کند. به همین خاطر است که برش ورقه های آلومینیومی ممکن است باعث بازگشت انعکاس از فلز به سمت دستگاه لیزر  شود و به آن آسیب وارد نماید. خوشبختانه دستگاه های برش لیزری  جدیدتر سنسورهای پیشرفته ای دارند که به هنگام انعکاس،دستگاه لیزر را خاموش می کند. این موضوع به اپراتور اجازه می دهد تنظیمات را قبل از بروز مشکل تغییر دهد.

خدمات حکاکی لیزر

آشنایی با خدمات حکاکی لیزر
حکاکی لیزر میتواند در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی داشته باشد. از این رو ارائه خدمات حکاکی لیزر مورد نیاز بسیاری از صنایع است . آنچه از حکاکی لیزری برداشت می شود ایجاد نقش و نگار های از پیش طراحی شده بروی اشیا می باشد. که میتواند حک آرم و نشان باشد یا لوگو و یا نقش های برجسته و بسیاری از نقش و نگار ها بر روی اجسام باشد. بسیاری از شرکت ها برای حک آرم و نشان خود بر روی کالای تولیدی دچار مشکل هستند. در حالی که میتوانند با مشاوره با کارشناسان پرسناژ محصول مورد نظر خود را یافته و مورد استفاده قرار دهند.
خدمات این حوزه مجموعه پرسناژ میتواند شامل خرید، فروش ، پشتیبانی و تعمیر دستگاه های لیزر حکاکی باشد.
ارائه خدمات حکاکی لیزر
خدمات حکاکی لیزر در دو دسته بندی کلی تعریف می شود
خدمات حکاکی لیزر فلزات
با استفاده از دستگاه های برش لیزری مخصوص فلزات می توان روی طیف وسیعی از مواد، عمل حکاکی لیزر یا مارک زنی را انجام داد. با این دستگاه ها می توان با عمق بسیار کم (چند صدم میلیمتر) بر روی بخشی از فلزات و آلیاژهای فلزی حکاکی نمود که در صنایع خودروسازی، تجهیزات بیمارستانی، سرویس های غذاخوری، صنایع طلا سازی، ماشین افزار ( قلاویز، مته، تیغ اره و …) مورد استفاده قرار می گیرد.شرکت پرسناژ ارائه دهنده خدمات حکاکی لیزر آمادگی دارد تا بر اساس سفارشات رسیده از مشتریان گرامی، هتل ها و رستوران ها و کلیه مشاغلی که نیاز به ارائه خدمات حکاکی لیزر دارند. در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه اقدام به اجرای سفارشات آن ها و تحویل به مشتریان باشد.
خدمات حکاکی لیزر غیر فلزات
حکاکی با لیزر بسیار انعطاف پذیر است و می‌توان آن را تقریبا روی هر ماده و متریالی از جمله چوب، سرامیک و مواد آلی انجام داد.از جمله صنایع دیگری که در آن ها خدمات حکاکی لیزر کاربرد دارد صنایع دستی، چوب، کاغذ و شیشه و صنایع الکترونیک و سنگ و چرم و…است.
خدمات ارائه شده توسط دستگاه های حکاکی لیزری می توانند بر اساس نیاز های مشتریان شامل خدمات حکاکی لیزری صنعتی و نیمه صنعتی باشد . که متناسب با متریال و میزان کار کارشناسان و مشاوران مجموعه پرسناژ اقتصادی ترین پیشنهاد را ارئه کرده و امادگی دارند تا متقاضیان را راهنمایی کنند .